Hoe compressor vat van binnen reinigen?

Heb een compressor vat kunnen kopen van 50 liter,
Alleen nu heb ik aan de binnen kant een inspectie gedaan.

En binnen in zit een drap laag, waarschijnlijk bestaande uit olie en roest..
Misschien nog wel wat dingen weet de omstandigheden niet waar die heeft gewerkt.

Hoe krijg ik vooral de olie, en het liefst alles er uit zodat ik tank beter kan inspecteren?

Het liefst een niet al te dure oplossing..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reinigen met zout en citroenzuur. Gewoon keukenzout en een flesje citroensap, laten inweken. Met deze oplossing maken ze hele vieze munten schoon die b.v. in de grond worden gevonden.

Antwoorden (2)

Eerst met iets waar die drap in oplost:
Op besmeurde vogels gebruiken ze dreft, in jouw geval met zo heet mogelijk water.
Maar er zijn veel opties.

Dan de roest aanpakken:
Bijvoorbeeld met fosforzuur, dat zit ook in cola (niet in alle soorten)
Of met een roestomvormer als fertan.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de olie / water / dreft zooi niet door de gootsteen,
gewoon even in een emmer laten rusten, de olie gaat drijven en kan je er dan afscheppen, het water kan de wel weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hey, bedankt voor je antwoord
Ik heb dus nu al 2 keer die tank compleet gevuld met bijna kokend water, en dan een complete fles dreft er in, er komt dan wel wat bruin water uit maar die drap blijft er helaas in zitten. Heb het vat ook al geschut ( gaat moeilijk want het weegt dan 60 a 70 kg )
en de 2de keer heb ik het 6 uur laten intrekken. gr,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou er maar een klein water beetje indoen, een liter ofzo en redelijk wat dreft. Maar met 6 uur trekken zal dat vast ook niet werken. Ik heb deze week met fosforzuur (ongeveer 25%) onderdelen ontroest en met een beetje andere meuk erop had het geen probleem. Wel oppassen want je weet niet precies wat erin zit, dus ook niet welke reacties plaatst zullen vinden en welke schadelijke gassen er mogelijk vrij komen. Heb je cola met fosforzuur staan? gooi dat er eens in.
(hier heb ik verder geen ervaring mee) Kan je er een beetje uit schrapen? Bijvoorbeeld met een oude kledinghanger. (op een boormachine kan je ermee roeren/schrapen.
Dan kan je testen waar het in oplost.
wd40 kruipolie kerosine petroleum diesel remreiniger ammonia
afwasmiddel voor de vaatwasser.
ook leuk:
http://www.investment-bikes.com/tank-cure/
Wat zand en grind in het vat en lang en heftig schuden of rollen als het te zwaar is.
Als het zand het en het grind de olie hebben geabsorbeerd dan nogmals met alleen grind het roest te lijf gaan.
Uitspoelen met water.